De customer journey
Waar zit jouw communicatie G-spot?
Waar bevindt zich de communicatie G-spot? Deze vraag trok meteen onze aandacht op het seminarie ‘Communiceren met je travel klanten‘ van de VVR. Het antwoord op die vraag sluit perfect aan bij het blogbericht ‘Drie blinde vlekken in de customer journey’ en daarom willen we dit graag met jullie delen.
De communicatie G-spots zijn de onbenutte momenten in de customer journey van onze klant, of de momenten waarop we vergeten met onze klant te communiceren.
- G-spot 1: de klant heeft zijn reis geboekt maar heeft nog heel wat praktische voorbereiding
Onderschat de informatiebehoefte van je klant in deze fase niet! Jij als reisagent kan hier met al je expertise écht een meerwaarde bieden met leuke en praktische weetjes over de bestemming!
- G-spot 2: de klant is op reis
Een reisagent die ook tijdens de reis voor zijn klanten blijft zorgen: dat wordt gesmaakt! Leuke tips voor restaurantjes, horen of alles naar wens verloopt… Twijfel je of je klant dit écht waardeert? Vraag het hem dan op voorhand!
To do: op zoek naar jouw communicatie G-spot! Probeer het eens… en deel je ervaringen met ons!
Bron: Talk & Travel event – VVR, Johan Lambrechts en Pieter Weymans
DIGIT | digital gear in tourism
Opleiding Toerisme & recreatiemanagement
Howest
digit@howest.be
Copyright Howest Toerisme 2018