Welke touchpoints gebruikt de reisagent om contact te houden met de klant? We brachten het in kaart via een bevraging van 65 reiskantoren.

Grafiek touchpoints

 

Elke reisagent maakt gebruik van offertes in het contact met de klant. Wij waren echter benieuwd naar hoe die offerte eruit ziet en of ze ook inspirerend kunnen werken. Meer hierover vind je binnenkort op de blog.

Bijna alle reiskantoren hebben een website. Slechts drie van de 65 kantoren hebben er geen. Bij 1/4e van de kantoren kan de klant zijn reis online boeken.

Facebook is het populairste social media kanaal bij reisagenten. De meeste kantoren zijn hierop actief. Slechts 14% gebruikt het niet. Instagram en Twitter zijn al heel wat minder populair. Bijna 1/3e van de kantoren is actief op Instagram en bijna 1/4e is actief op Twitter. Daarnaast is nog een klein deel van de kantoren actief op Google Plus, Pinterest of Youtube.

Grafiek social media

3/4e van de kantoren verstuurt een nieuwsbrief naar zijn klanten. Meestal gebeurt dat op regelmatige basis, dwz. minstens maandelijks.

63% van de kantoren plaatst advertenties in geprinte media om het reiskantoor of om evenementen in de kijker te zetten. De helft van de kantoren doet dit ook via sponsoring en 40% via flyers.

Slechts drie van de 65 reiskantoren gebruiken een blog om de klant te inspireren. Een aantal kantoren speelt wel met het idee om een blog op te zetten.


Nu we weten welke touchpoints veel gebruikt worden door reisagenten is de volgende vraag: waar in de customer journey worden ze ingezet, en is dit wel optimaal? De resultaten hiervan vind je binnenkort op de blog!

 

Meer weten over DIGIT? Stuur een mailtje naar janne.gheysen@howest.be

DIGIT HOWEST

logo howest zonder achtergrond  21752810_338571429937460_6212087190470947124_o

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *